8.7.13

Mezuniyet balomuzu da yaptık, bitti, SON.

Tüm vasıfsızlığım ve işsizliğimle hepinizi selamlıyorum şekerparelerim. Siz yokken başımdan 2 mezuniyet töreni, 1 de mezuniyet balosu geçti. Böyle deyince sanki başımdan 3 evlilik geçmiş gibi oldu ama anladınız siz. Resmen boş zamanlarımda mezun oldum ben. Bir sürü tantana, bir sürü heyecan, bir sürü farklı duygu, bir sürü üzüntü. Her şey bir aradaydı. Ayaklarım sonsuz kez geri geri gitti. Öğrenci olmak inanılmaz güzeldi. Öğrenci kartımı geri verirken yaşadığım duygu sebebiyle güney çimlere yatıp debelenmek istedim. Zaten bir süre sonra akbilimin tam ücret basacak olması beni mahvediyordu, öğrenci kartımı verince kendimi çırılçıplak hissettim. Resmen halk olmuştum artık. Otobüslerde 1.95TL basacak, hiçbir öğrenci indiriminden faydalanamayacaktım. Buna yaşamak mı denirdi? Denmezdi tabi. Şu sıralar bitkisel hayatta gibiyim. Tam bir ev kızı oldum.

Mezuniyet törenlerini geçip direkt baloya dönmek istiyorum. Balomuzu Çırağan Sarayı'nda yaptık. 10 kişilik saplar masamızda gayet mutlu mesuttuk. Yemekten önceki kokteyl inanılmaz zevkliydi. Hepimiz birer Ivana hepimiz birer Hakan Akkaya olduk, gelen geçen kızlara 'bizımla diyılsın' falan yaptık. Pek çoğunuzun tahmin edeceği üzere damat annesi modunda gelen kızlarımız vardı. Yanlış makyaj kurbanı olan teyze görünümlü hanım kızlarımız vardı. Günlerce aradıkları elbise sonucunda baloda çılgınlar gibi pişti olan tontiriminnoşlarımız vardı. Penye elbise giymiş ve babetle gelmiş paçoz kızlardan bahsedip yazının şıklığını düşürmek istemiyorum. Ben su yeşilimsi uzun bir elbise giymiş, makyajımı kendim yapmıştım. Kendimden pek aşırı memnun olmasam da ortalamanın üzerindeydim. Kimseyle pişti olmadım. Geceyi başarıyla tüm zerafetimle atlattım.

Tabii ki çift çift gelen ve beni kalbimden yaralayan bir takım insanlar da yok değildi. Böyle tatlış tatlış takıldılar. Kimisi kendisini nişan töreninde zannetmek suretiyle erkek arkadaşının kravatını bile elbisenin renginde taktırmıştı. Olsundu. Sevgilisiyleydi. Erkek arkadaşım askerde olmasaydı yanımda olsaydı da kravatını elbisemle uyumlu taksaydı. Ona bile razıydım. Amma ve lakin askerde olması dolayısıyla o gece benimle birlikte olamadı. Neyse. Yanımda olsaydı hata kaza biz de yatcaz kakcaz yatcaz kakcaz hoop ordayım gibim hoppidik şarkılarda slow motion dans eden çiftlerden olabilirdik.

Ben oldum olası böyle discodur odur budur takılan kızlardan olamadım. Hani şık şık, ağır ağır kıyafetler giymiş, süslenmiş tiplerin de sarayın orta yerinde Murat Dalkılıç, Hande Yener vb. şahısların şarkılarıyla hoplayıp zıplamasını da pek anlamıyorum. Ağır abla mıyım neyim. Efendi efendi masamızda oturup sohbet muhabbet etmeyi yeğlerdim mesela. İyiydik öyle.

Neyse bir Boğaziçi öyküsü de bu baloyla sona erdi. İçimde kocaman bir boşluk. Ne olacağım endişesi. Bu arada KPSS'ye de girdim. Tarih coğrafya kısmı eşsiz kötü geçti pek çoklarınki gibi. Ondan pek bahsetmeyeyim. Gerçi yeni mezun oldum ama iş bulamamış olmam acayip mutsuzlandırıyor beni. Hani Boğaziçiliyim diye havada kapacaklardı lan, havamı alıyorum bildiğin. Gittiğim tüm iş görüşmelerinin süreçleri de sağ olsun bir ömür sürüyor. Beklemeye tahammül bırakmıyorlar artık. Yıldım ya. Böyle bir mutsuzluk, böyle bir umutsuzluk yok yani. Devlet mi olacak özel mi olacak ne sikim olacaksa olsun yaşamak istemiyorum bu süreci ben. İnsan mezun olduğuna sevinmez mi ya da mezun olunca bi hafiflemez mi ya. Hafifleyemedim, sevinemedim, daha da ağırlaştırdı beni bu mezuniyet.

Mezuniyetim ve işsizliğim vatana millete hayırlı olsun.
Bi de o tarih kokan sarayın içindeki yürüyen merdivenler nedir abi ya? Tarihi eserlerin amına koymakta ülke olarak yeminle üstümüze yok.
Hepinizi halktan biri olarak öptüm, sardım, sevdim.

23 yorum:

  1. Aramıza hoş geldin bebişim:)33 yaşındayım o mezuniyetin hüznü gibi hüzün az gördüm ,hala da pişmanım mezun olduğuma.Ups! çok güzel moral veririm:)şaka bir yana tebrikler bebiş en güzel işler seni bekliyor biraz sabret yav..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aahhahahah bu yorum yazmam gereken çok güzel bi yazı için ilham verdi bana. Öncelikle bunun için teşekkür ediyorum Milenam. Sonra diyorum ki mezuniyet harbi harbi sucks! :(
      Teşekkür ederim güzel yüreklimmm, bu arada bekleyemedim atladım en cazip olanının üstüne. :D

      Sil
  2. Ben öğrenci kartım olmasına rağmen otobüslere falan hep tam biniyorum.. Utanıyorum napayım :)

    Bi de bu kız kim ya Ahsenler'in elbisesinden giymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok büyük bi yanlış yapıyosun Bis. Böyle bi şey olamaz yani.

      Bi de o elbise Ahsenlerin elbisesinden değil :D

      Sil
  3. Leahcan hayırlı olsun ^_^
    Darısı başıma :D Ya bir devir bitti senin için görüyor musun leah efendi. Ama üzülme ya. Şimdi yeni hayatının tadını çıkar bence. Ya bide çırağanı görmüşsün bak ne kadar şanslısın. Ben anca önünden geçerim işte. Şahane bir ana tanık oldun gördün mü :D O paçozlardan güzel olmuşsundur eminim.
    Vişnecandan sevgiler saygılar efenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vişnecan çok teşekkür ederim kardeşcanım. Senin de bölümün, okulun sana hayırlı olur inşallah. Darısı senin mezuniyetini göstermeye olsun! :)

      Sil
  4. mezuniyeti yeni görmüş biri olarak çok erken bir umutsuzluk olmuş bu :D boğaziçili birinin işsiz kalması için çok mücadele etmesi gerekir. gerçi bölümle de bağlantılı tabii ama ne olursa olsun işsiz kalmak için çok çalışman lazım çook :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah di mi teşekkür ederim, çok şükür iş buldum kısa sürede. :)

      Sil
  5. Koduumun hayatı daha yeni başlıyor Leah, neyse olsun moral bozma sen Boğaziçilisin:) bugün olmazsa yarın olur elbet bi iş bulacaksın önemli olan senin severek çalışabildiğin bi iş olsun inşallah...hayırlı uğurlu olsun canım benim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Piam, son derece görmüş geçirmiş yorumunla beni o kadar mutlu ettin ki. Ve gerçekten içtenliğine o kadar inandım ki yorumunun çok çok çok teşekkür ederim gerçekten.
      Çoook sağol çok çok çok pek çok.

      Sil
  6. hahaha kuzum yerim seni ya bosver hepımız halkız hepımız bosuz sapız :Ç) anın keyfıne bak :)leah her daım arkandayız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de senin arkandayız ki Grace'immm! Harika harika paylaşımlarınla tüm düğün süreçlerini sabırsızlıkla bekliyorum <3

      Sil
  7. hayırlı olsun Leah! Keşte bitmeseydi diyeceksin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha mezuniyet törenleri yapılmadan dedim keşke diye. O derece mezun olmak istemedim :(

      Sil
  8. tebrikler su yeşili güzeli leah!

    YanıtlaSil
  9. Tebrikleeeer :) o son cümleler ne kadar tanıdık haller :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürleeer eminim çok benzer ne kadar kötü süreçler yaşıyoruz inanılmaz! :)

      Sil
  10. Tebrik ederim :)Boğaziçi mezunu olduğunuz için iki kez tebrik ederim :)Bence bir müddet işsizliğin tadını çıkarın.10 senedir çalışma hayatında olan ve mezun olduğu ilk sene işsiz gezmiş biri olarak söylüyorum.O günler çok aranıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mezuniyetimden 1 hafta sonra iş buldum desem :D Ama şimdi kafam rahat bi şekilde tatil yapıyorum. O stresi hiçbir şekilde yaşamak istemezdim kesinlikle. Bir de o stres tek başına olsa anlarım ama dertler derya tükenmiyorlar ki :)
      Çok teşekkür ederim

      Sil
  11. Liya, kardeşini götürmüşler mi terapiye, onu merak ettim.
    Mezuniyetin de hayırlı olsun, umarım gönlüne göre mutlu olduğun bir iş bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşimi terapiye götürdüler fakat kendisi terapi istemediği için 3 seans gidip bıraktı. Terapi boyunca da obsesif kompülsif olduğuyla ilgili hiçbir şey söylememiş, kandırmış, yalan söylemiş. O kadar kızgınım ki ona kelimelerle ifade edemem. Terapisiz tedavisiz yaşıyoruz şu sıralar ve allahtan sınavı atlattık sınav kaygımız kalmadı. Bir gıdım da olsa ilerleme var ama hala aynı hala obsesyonlara devam.
      Çok teşekkür ederim bu arada sorduğun için, çok çok sağol. :*

      Sil

Kambersiz düğün olmaz pek tabi ki.